show

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

Hamloon-دره هملون  دومین برنامه گردشگری تفریحی "سفربخیر" بهمراه دوستان هم دانشگاهی عزیز و بزرگوار در دانشگاه مدیریت تهران ، در روز جمعه 30 مرداد 1394 با مقاصد : دره هملون – آبشار دربندسر – تله کابین دربندسر و صرف نهار ، برنامه ریزی و اجرا شد.

طبق قرار قبلی ، ساعت 7 صبح همه سوار مینی بوس شده و از جلوی دانشگاه مدیریت تهران راه افتادیم. دو نفر از دوستان دیگر رو هم از ایستگاه متروی قیطریه سوار کردیم ( البته یک نفرشان کمی دیر کرد ) و به سمت فشم راه افتادیم.

اولین مقصد ، صرف صبحانه بود که در رستوران کاکتوس ( در فشم ) توقف کردیم و برای صبحانه ، املت سفارش دادیم.

پس از صرف صبحانه ( املت با نان داغ محلی ) ، بسمت اولین مقصد گردشگریمان راه افتادیم.

-kaktoos رستوران کاکتوس فشم

دره هملون ، پس از عبور از روستای میگون ، به سمت شمشک , کمی مانده به سه راهی دربند سر ، در سمت چپ شما قرار دارد. مشخصه این دره : یک رستورانه که اکثرا بسته است و در کنار آن ، مدرسه یخ نوردی قرار دارد.

Hamloon - ابتدای دره هملون

همه دوستان در زمان پایین آمدن از ماشین , به بطری آب مجهز شده و سپس از روی پل رد شدیم و راه پیمایی آغاز شد.

-Hamloon- مسیر دره هملون

مسیر دره هملون یک راه باریک در کنار رودی کوچک بوده ( این رود در فصل تابستان خشک است ) و فراز و نشیب های خودش را دارد و عبور از آن برای عموم امکان پذیر بوده و شیب آن نه آنقدر تند است که صعود را مشکل سازد و آن قدر کم است که مثل قدم زدن در پارک باشد. این دره دارای درخت بوده و استراحت در زیر سایه آن امکان پذیر است. (پیاده روی از ابتدا تا انتهای دره هملون , حدود 1ونیم ساعت طول میکشد)

Hamloon- دره هملون

بعد از حدود 15 تا 20 دقیقه پیاده روی و گفت و گوهای شیرین , تازه نفس نفس زدن دوستان داشت شروع میشد که به پای غار " هملون کوچک " رسیدیم .

Hamloon cave-ورودی غار هملون کوچک

دهانه این غار در بالای سر شما ، سمت راست قرار دارد و نشانه آن : قاب فلزی زنگ زده مربوط به درب غار است ( این در هیچ وقت نصب نشده ) .

Hamloon - پای غار هملون کوچک

با یک مقدار بالا رفتن از شیب کوه ، به دهانه کوچیک غار رسیدیم.

-Hamloon-غار هملون کوچک

در این مسیر به یکی از دوستان صخره نورد برخوردیم ( آقای رسول آقابیگ عزیز ) و این دوست بزرگوار ما را در رفتن به داخل غار همراهی کرد.

-Hamloon رسول و سامان

با روشن کردن چراغ های موبایل , نور لازم تامین شد و وارد غار شدیم . داخل غار ، خنک و کف آن گلی بود. با احتیاط از نشیب های داخل غار عبور کردیم و به انتهای آن رسیدیم . خیلی تاریک و پرهیجان بود و با گرفتن چند عکس ، خاطره اینجا رو با خودمون همراه کردیم.

-Hamloon- غار هملون کوچک

عمق این غار حدود 60 متر است البته یک غار دیگر هم هست که اسم اون " هملون بزرگ " است و برای رسیدن به آن می بایست مسیر دره را ادامه میدادیم و سپس از یک شیار باریک کوه بالا میرفتیم تا به غار هملون بزرگ برسیم .

بعد از بیرون آمدن از غار ، به سمت ماشین سرآزیر شدیم و با گفت و شنود های شیرین و عکس برداری به مینی بوس که در جاده منتظر ما بود برگشتیم.

Hamloon دره هملون

مقصد بعدی ، آبشار دربندسر بود که یک کوه نوردی مختصری هم دارد لذا برای حفظ انرژی , در مینی بوس آبمیوه و کیک کوچک بین دوستان سرو شد تا تجدید قوا گردد.

سر راه جلوی میوه فروش نگهداشتیم و من رفتم که یک هندوانه متوسط بخرم (تا آن را با خودمان ببریم دم آبشار و بزاریم تو آب سرد آبشار و خنک که شد بخوریم ) یکی از هندوانه های بزرگ چنان صدای زیبایی میداد که علیرغم وزن بالایش نتوانستم ازش بگذرم . خریدم و راه افتادیم.

بعد از شهر دربندسر و در مسیر دیزین, کمی که رفتیم یک پیچ بزرگ قرار دارد که در سمت راست آن , ابتدای جاده آبشار می باشد.

-Darbandsar آبشار دربندسر

از ماشین پیاده شده و همه دوستان مجدد مجهز به آب آشامیدنی شدند و فقط مانده بودیم این هندوانه را چجوری ببریم بالا.

-Darbandsar مسیر آبشار دربندسر

یکی از ساک هارا خالی کردیم و هندوانه را داخل آن گذاشتیم و بسم االله.

این مسیر فاقد درخت است و می بایست از کنار رودخانه بالا رفته و خود را به آبشار می رساندیم . انتقال هندوانه مشکل شده بود لذا نیمی از مسیر را که رفتیم ، هندوانه را همانجا در داخل آب رود گذاشتیم تا خنک شود و در موقع بازگشت به سراغش برویم.

کلا با حدود نیم ساعت پیاده روی از کناره کوه ( به سمت بالا ) به پای آبشار بزرگ ، زیبا و پر آب دربندسر رسیدیم.

زیبایی و پاشش آب آبشار ، شور دیگری به گروه داد و با رفتن به زیر آن و خیس شدن ، خستگی ها ازبین رفت و دوستان تصاویر دسته جمعی گرفتند تا این موقعیت را هم در خاطره ها ثبت کنیم .

-Darbandsar آبشار دربندسر

-Darbandsar مسیر آبشار دربندسر

بعد از خنک شدن و سربسر هم گذاشتن ، برگشتیم تا در میانه راه ، به جایی که هندوانه را گذاشته بودیم برسیم.

هندوانه سرجایش باقی بود ( تو راه می گفتیم هر کی قاچ هندوانه دستش باشد ، آن هندوانه ماست )

پس هندوانه خنک شده را به چندین قسمت تقسیم کرده و بین دوستان و حتی کوهنوردان گذری ، تقسیم کردیم . عجب ترد و شیرین و آبدار بود.

-Darbandsar مسیر آبشار دربندسر

سپس به پایین کوه و کنار ماشین برگشتیم ، ساعت 14 بود و با نظر سنجی از دوستان مبنی بر رفتن به تله کابین دربندسر ( در پیست اسکس دربندسر ) یا صرف نهار ، به اتفاق آرا به سمت تله کابین دربندسر راه افتادیم .

با تهیه بلیط ، سوار کابینهای سرپوشیده پیست اسکی دربندسر شدیم و رفتیم بالای کوه. دراین گرمای شدید مرداد ماه که هوای تهران به 40 درجه رسیده بود ، عجب هوای خنکی داشت بالای کوه . یک باد خنک میوزید و از اون بالا قله زیبای دماوند خودنمایی میکرد.

Tele-Darbandsar  تله کابین دربندسر

جاداشت در اون ارتفاع با برپاداشتن آلاچیق و سرو چای و قهوه و کیک و . . . مخاطب بیشتری را جذب نمایند.

ساعت 3 بعدازظهر و شکمها گشنه ، پس با سوار شدن به تله کابین به پایین کوه برگشتیم و در همان نزدیکی زیر سایه درخت اتراق کردیم . سریع وسایل را آوردیم و مشارکت در کار شروع شد ، برپا کردن آتش – سیخ زدن جوجه کباب و گوجه و فلفل – آماده کردن ظرفهای غذا ، همه دوستان یک جای کار را گرفتند و بسرعت جوجه ها کباب شد و آماده خوردن .

nahar 7

نهار در دربندسر

بفرمایییید.

جوجه کباب

پس از صرف نهار ، کتری چای رفت روی ذغالهای کباب و دوستان قلیان را چاق کردند و دست جمعی دبلنا بازی کردیم .

بازی دبرنا

پس از صرف چای ، آفتاب مسیر خودش را به پشت کوهها نزدیک کرده بود ، پس وسایل جمع شد و مجدد پا به رکاب شدیم .البته در میانه راه نمیشد از لذت بستنی فیض نبرد.

گردش بسیار خوبی بود و از همه دوستانم بابت این روز زیبا و مفرح تشکر می کنم.

برنامه های گردشی "سفربخیر" با دوستان همچنان ادامه دارد.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

گالری تصویر

مطالب مرتبط

*     اولین اردوی گردشگری "سفربخیر"

خواندن 6082 دفعه آخرین ویرایش در جمعه, 31 فروردين 1397 ساعت 20:38

نظر دادن

لطفا نظرات خود را در کادر زیر وارد نمایید.