show

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

kamar-posht-vilage ییلاق کمرپشتسفرنامه گردشگری تفریحی "تور چهار فصل پامچال اسپرت " بهمراه دوستان اسکی باز عزیز و بزرگوار ، در روز پنج شنبه 2 مهر 94 مصادف با عید قربان به مقصد روستای کمر پشت / صرف صبحانه و صرف نهار و گشت و تفریح ، برنامه ریزی و اجرا شد.

طبق قرار قبلی ، ساعت 5صبح همه سوار ماشین شده و از میدان ونک راه افتادیم.

چهار نفر از دوستان کمی تاخیر داشتن ، قرار بود ساعت 5 حرکت کنیم که با تاخیر 15 دقیقه ای حر کت کردیم

طبق قانون تور ما ، هر شخصی تاخیر کنه باید برای کل گروه آب میوه یا شیر کاکائو بخره که متاخرین مطابق با قوانین گروه جریمه شدن .

مسیر حر کت ما از تهران ،اتوبان بابایی ،جاجرود /جاده فیروز کوه / ،دماوند /،فیروز کوه /بعد از پل ورسک / روستای کمر پشت بود .

کمرپشت، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه در استان مازندران ایران

بعد از حدود 2.5 ساعت رانندگی در جاده فیروز در محلی که درخت آروزوها نام داشت در جاده فیروز کوه توقف کردیم برای صبحانه .

یک تک درختی بود که مردم برای نذر و نیاز به شاخه های آن دخیل بسته بودن .

kamar-posht-vilage-درخت آرزوها

ماهم از سایه درخت برای صرف صبحانه استفاده کردیم .

طبق درخواست بچه ها درست کردن صبحانه توسط آقامحسن انجام شد هم کیفیت صبحانه بالاتر از رستوران های اطراف هست وهم سالم تر می باشد ، همچنین تنوع غذایی بیشتر بود .

منوی صبحانه املت ، نیمرو ،سوسیس تخم مرغ و نون وپنیر خیار گوجه بود .

kamar-posht-vilage ییلاق کمرپشت-صبحانه

سپس به سمت روستای کمرپشت راه افتادیم

لوازم ضروری که حتما باید برای سفر همراه داشته باشید:

کوله پشتی کوچک یک روزه،کفش کوه پیمایی سبک و مناسب ، لباس مناسب طبیعت گردی راحت و آستین بلند ، لباس گرم اضافه، زیر انداز انفرادی، قمقمه آب (که از منزل پر شده باشد)، لیوان شخصی، داروی مصرفی شخصی، کارت شناسایی،کرم ضد افتاب، کلاه و عینک آفتابی یک دست لباس کامل اضافه ودستکش پارچه ای ، پانچو، باتوم کوه پیمایی، لباس گرم (تا حد امکان کفش کتانی نپوشید )

سطح کوه پیمیایی متوسط رو به سخت /  منطقه تحت پوشش تلفن همراه نیست .

لوازمی که اگر همراه بیاورید سفر بهتری را تجربه می کنید:

پشت گردنی بادی برای استراحت داخل ماشین،. کلاه ،دمپایی ،فلاسک کوچک چای (که از منزل پر شده باشد)،، جوراب اضافه، دوربین عکاسی دمپایی، لوازم کمک های اولیه ،فلش مموری حاوی اهنگ های مورد علاقه شما کابل اتصال گوشی به ضبط ماشین ، لوازم بازی های گروهی ،.

وسایلی که نباید همراه داشته باشیم:

سعی کنید وسایلی را که در زندگی معمولی از آن استفاده نمی کنید، با خود همراه نکنید. مطمعن باشید در سفر هم به کارتان نمی آید.. اشیای ارزشمند را با خود حمل نکنید. ظروف یک بار مصرف . پول زیاد با خود نیاورید. فقط به اندازه ی نیازتان پول همراه داشته یا از کارت اعتباری استفاده کنید

نکته مهم: کفش کوه پیمایی مناسب لباس گرم و لیوان شخصی حتما همراه داشته باشید

نکته خیلی مهم صبح سروقت بیاین اخرین نفری که بیاد یا دیر کنه برای همه آب میوه یا شیر کاکائو با کیک به انخاب خودش میخره

لوازم ضروری که حتما باید برای سفر همراه داشته باشید:

جاییکه رفتیم ، سطح کوه پیمیایی متوسط روبه سخت داشت و منطقه تحت پوشش تلفن همراه نبود.

گزارش هواشناسی افتابی بود اما در مناطق کوهستانی هوا قابل پیش بینی نیست و احتمال رگبار پراکنده همیشه هست ، باتوجه به هوای پاک کوهستان احتما سوختگی پوست دست و صورت شما لطفا از کرم ضد افتاب استفاده کنید ولباس آستین بلند و دستکش پارچه ای استفاده کنید.

kamar-posht-vilage ییلاق کمرپشت

بعد از حدود 4.5 ساعت رانندگی بعداز پل ورسک به سمت خروجی روستای کمرپشت از جاده اصلی خارج شدیم و از یک جاده باریک و خاکی به سمت روستا حرکت کردیم

بعد از رسیدن به روستا از ماشین خارج شدیم و پیاده راه افتادیم ، ما دوتا مسیر کوه پیمایی داشتیم، یکی مسیر معدن و دیگری مسیر جنگل که ما مسیر جنگل را انتخاب کردیم .

kamar-posht-vilage 7

نکته مهم هنگام عبور از روستاها : به اهالی روستا و به سنت های روستاییان احترام بذارین و آرامش روستارا برهم نزنین .

kamar-posht-vilage ییلاق کمرپشت

حدود 1 کیلومتر پیاده روی متوسط روبه سخت داشتیم . که قسمتی از مسیر شیب های تندی داشت و مناسب برای بچه ها و افراد سالمند نبود .

مسیر پاکوب بود ،در میان راه اسب و گاو روستاییان مشغول چرا بودن . بعد حدود یک ساعت به یک چراگاه رسیدیم که دارای یک کلبه بود و یک چشمه

بعد از بازدید از آن و یک استراحت کوتاه ، آقا محسن طبق معمول جوجه کباب را با کمک دوستان درست کرد .

بعد از صرف نهار و عکس گرفتن از مناظر زیبا ، آقا محسن هم طبق معمول چای زغالی خودشو آماده کرد

kamar-posht-vilage ییلاق کمرپشت

حوالی عصر مه شدیدی همه جارو فرا گرفت تا جایی که دید خیلی محدود شده بود خوشبختانه یکی از بچه ها مسیر را با جی پی اس مشخص کرده بود ماهم به سمت ماشین سرازیر شدیم

و سپس به سمت تهران حرکت کردیم ، حدود ساعت 11 شب به تهران رسیدیم

به امید دیدار شما در تورهای بعدی .

kamar-posht-vilage 3

می توانید نظرات خود را با تور چهار فصل پامچال اسپرت به شماره - 09121757768 درمیان گذارید

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

سفرهای دیگر گروه

برنامه گردشگری تفریحی "تور چهار فصل پامچال اسپرت " به مقصد“غار بورنیک"

گردشی دیگر از "تور چهار فصل پامچال اسپرت " به دریاچه زیبای تار

برنامه گردشگری - تفریحی "تور چهار فصل پامچال اسپرت " به بلندای ییلاق فیلبند

برنامه گردشگری - تفریحی "تور چهار فصل پامچال اسپرت " به دشت لار

سفر تفریحی به فشافویه

خواندن 3667 دفعه آخرین ویرایش در جمعه, 31 فروردين 1397 ساعت 20:32

نظر دادن

لطفا نظرات خود را در کادر زیر وارد نمایید.