show

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

به نام خدا

سفرنامه تور سه و نیم روزه تنگ براق و بهشت گمشده ( استان فارس )

ساعت 10 شب روز سه شنبه 31 شهریور ماه از میدون ونک همراه با همسفران خوبمون  به سمت استان فارس و شهرستان اقلید رفتیم تا

اولین صبح پاییز 94 را دراستان فارس باشیم

پس از صرف صبحانه در شهرستان اقلید به سمت روستای تنگ براق و آبشار زیبای آنجا حرکت کردیم

Tange-Baragh تنگ براق

تنگ براق نام روستایی از توابع بخش سده، شهرستان اقلید در ۱۹۰ کیلومتری شمال شیراز است.

تنگبراق، نام دره زیبایی در نزدیکی روستای تنگ براق در ۲۰ کیلومتری شهر سدهدر شهرستان اقلید، شمال غربی شیراز است. فاصله روستای تنگ براق تا شهر سده۲۰کیلومتر، تا اقلید ۹۰ کیلومتر و تا شیراز ۱۹۰ کیلومتر است. روستای تنگبراق از سطح دریا ۱۹۴۰ متر ارتفاع دارد و آب و هوای آن در بهار و تابستان معتدل و در پاییز و زمستان سرد است.

هوا تا حدودی گرم بود و آفتاب سوزان پس از گذارندن حدود نیم ساعت پیاده روی به محل استراحت و صرف نهار رسیدیم

طبیعتی بسیار بکر و دیدنی ... در طول مسیر از جاهایی رد شدیم که باید پایمان را در آب میگذاشتیم

Tange-Baragh تنگ براق  Tange-Baragh تنگ براق

پس از صرف نهار همسفرانی که علاقه مند به آب تنی بودند به سمت  حوضچه کوچکی رفتند تا از لذت شنا در زلال ترین آب ایران بهره ببرند

swim-تنگ براق  swim-تنگ براق

پس از پایان آب تنی ، تنگ براق را بدرود گفتیم و به سمت روستای کامفیروز از توابع مرودشت رفتیم

و در باغ محل اقامت اقدام به برپایی چادر نمودیم

Tange-Baragh مخل اقامت در تنگ براق

ازنکات جذاب شب اول اقامت در بهشت گمشده ،  بازی جذاب مافیا بود که همسفرانما به شدت به این بازی علاقه مند شدند وتا پاسی از شب مشغول بازی بودندبدون آن که گذر زمان رو حس کنند

مافیایک بازی گروهی است که نبرد بین یک اقلیت آگاه و یک اکثریت ناآگاه راشبیه‌سازی می‌کند. بازیکنان به طور مخفیانه تعیین نقش می‌شوند: یا مافیا،که همدیگر را می‌شناسند؛ یا شهروند، که تنها از تعداد افراد مافیا آگاه هستند

روز دوم اقامت ما در شیراز به گشت گذار در طبیعت بکر و زیبای بهشت گمشده گذشت

Tange-Baragh تنگ براق / بهشت گمشده  Tange-Baragh تنگ براق / بهشت گمشده

بهشت گمشده نام منطقه‌ای خوش آب و هوا و سرسبز در شهرستان مرودشت و کامفیروزاست. نام اصلی این مکان تنگ بستانک بوده است که اکنون به بهشت گم شده مشهورشده است.

منطقه حفاظت شده تنگ بستانک با مساحت 15324 هكتار در شمالغربی استان فارس و در فاصله 120 كيلومتري شهر شيراز در بخش كامفيروز ازتوابع شهرستان مرودشت واقع گرديده است

Tange-Baragh تنگ بستانک

Tange-Baragh تنگ بستانک  Tange-Baragh تنگ بستانک

روز جمعه 3 مهر ساعت 7 صب به سمت تخت جمشید رفتیم تا  همسفران ما از شکوه تاریخ هم بازدید کرده باشند

takhte-jamshid-تخت جمشید

takhte-jamshid-تخت جمشید  takhte-jamshid-تخت جمشید

پس از صرف نهار در رستورانی نزدیک تخت جمشید به سمت تهران رهسپار شدیم و این در حالی بود که همه مسافران ما از این سفر و سه نیم روزه راضی بودند حتی کسانی که با تورهای دیگر سفر کرده بودند

لطفا نقطه نظرات خود را با آقای سینا آقاخانی (لیدر تور) درمیان بگذارید 09375119913

تصاویر دیگر

Tange-Baragh تنگ براق / بهشت گمشده

takhte-jamshid-تخت جمشید

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

سفرنامه های دیگر

برنامه گردشگری تفریحی "تور چهار فصل پامچال اسپرت " به مقصد“غار بورنیک"

خواندن 4911 دفعه آخرین ویرایش در جمعه, 31 فروردين 1397 ساعت 20:31

نظر دادن

لطفا نظرات خود را در کادر زیر وارد نمایید.