show

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

hotel tocha-هتل توچال

حدود دوماه پیش بود که من تو یه دورهمی با شهرام آشنا شدم، تو همون صحبت های اولیه،اطلاعات تاریخی شهرام منو علاقمند کرد و باعث شد منو شهرام یه شب منزل ما به مدت چند ساعت در مورد وقایع تاریخی صحبت کنیم. بعد از اضافه شدنش به گروه ما, بخاطر خصوصیت خوب مهمانوازیش بچه ها رو به خونشون دعوت کرد ، خونه ایی بسیار جالب و خاص- انواع

ماکت ها، کلکسیون ها، آرشیو فیلم و کتاب که مارو برای دقایقی محو تماشای اونها کرده بود . شهرام بارها و بارها به ما نشون داد که تا جایی که بتونه برا دوستاش کم نمیذاره، از دادن بلیط های تخفیفیش به بعضی از بچه ها تا دعوتمون به هتل توچال.

با شنیدن این دعوت خود من خیلی متعجب یا به قولی سورپرایز شدم ، دعوت از یه طرف و اختصاص تخفیف های ویژه به بچه ها، مارو خیلی ذوق زده کرد، محبت شهرام واقعا بی اندازه بود ، بعد از برنامه هتل توچال خیلی از دوستان مواردی رو برای تایم حرکت اعلام کردند، که شهرام عزیز با پی گیری های زیادش تونست در این مورد هم بهمون کمک بده، تا همه دوستانی که اعلام آمادگی کرده بودند بتونن همراه ما باشن . به لطف شهرام ما تونستیم به مکان هتل توچال در ارتفاع 3500 متری از سطح دریا یا به نوعی مرتفع ترین هتل کوهستانی دنیا بریم،

photo 2015-11-22 18-52-37

هتلی بسیار زیبا و لوکس که شهرام با سلیقه خواصي که داره تونسته بود به عنوان سرپرست هتل اونجارو تزئین کنه. سلیقه خواص شهرام کاملا مشهود بود استفاده از صنایع دستی و سنتی که قبلا تو خونشونم هم دیده بودیم، جلوه خاصی به این هتل داده بود .

هتل زیبای توچال دارای اطاق های یگ نفره دو نفره و سوییت رویال و همچنین میز بیلیارد و رستوران است.

بعد از تست پزشکی و مستقر شدن بچه ها تو اتاق هاشون ما همه در لابی هتل جمع شدیم و از شهرام عزیز خواستیم در مورد هتل و ساخته شدنش تو این ارتفاع توضیحاتی رو به ما بده،

وقتی شهرام صحبت میکرد ما همه محو صحبت هاش شده بودیم . رشته تحصیلی و علاقه خود شهرام باعث شده بود اون تمام مصائب و مشکلات رو تحمل کنه تا ما وبقیه مردم بتونیم اقامت   راحت وشادی رو تو این ارتفاع تجربه کنیم. صحبتی که خیلی برای من عجیب بود این بود که شهرام از این مکان به عنوان تبعیدگاه یاد میکرد و میگفت برای افرادی که یک شب میان اینجا خیلی جذابه ولی برای کارکنان این مجموعه فعاليت و كار كردن هميشگي در اين مكان بسیار سخت هستش.

photo 2015-11-22 18-52-29

نکته قابل تاملی که من از صحبت های شهرام گرفتم این بود که شهرام جسارت زیادی داره خصوصیات اخلاقی خواص شهرام مثله رک و راست بودنش باعث شد بود که مثل خیلی از افراد تو حزب و دارودسته خاصی قرار نگیره و فقط هدفش خدمت رسانی باشه. وقتی شهرام صحبت میکرد خیلی غرق افکار خودم شده بودم که چرا هركدوم از ما مثله شهرام فكر نميكنيم، چرا ما فقط گله و شكايت و طعنه ميزنيم كه مملكتمون اينجوريه. درس بزرگي كه من از شهرام گرفتم اين بود كه، ميشه تو هر جايگاهي كه هستيم فداكاري و ايثار كرد و فقط صرفا يك معترض نبود.

photo 2015-11-22 18-52-41

شب بهمراه سایر دوستان تو لابی هتل نشستیم و پانتومیم بازی کردیم بعد از شام هم رفتیم تو اطاق وی ای پی و بیلیارد بازی کردیم . بعدش هم رفتیم ببرون از هتل و عکس گرفتیم البته هوا توفانی بود .

برای نهار هم هر کس برای خودش غذا آورده بود .

اتفاق جالب ديگه ايي كه ما شاهد اون بوديم، افتتاح پيست بين المللي توچال بود

photo 2015-11-22 18-52-44

در روز پنج شنبه روزي كه خيلي از افراد سرشناس اومده بودن تا پيست رو افتتاح كنن، كساني كه احتمالا دفعه اولشون بود كه اونجا اومده بودن, روي سن قرار گرفته بودن و خبرنگارا ازشون عكس ميگرفتن ومصاحبه ميكردند ولي افراد كمي بودن كه ميدونستن امكانات اينجا مثل پيست اسكي اقامت راحت تو هتل به لطف زحمات مردي دلسوز هستش كه با خون دل تونسته بود، اين شرايط رو فراهم كنه وما به همه و حتي به نسل هاي آينده مون و فرزندانمون خواهيم گفت، كه هتل توچال تهران يعني "شهرام فشمي ".

شهرام عزيز با تمام وجود ازت تشكر ميكنيم و سپاسگزاريم . و هيچ وقت 27 و 28 ابان ماه سال 94 رو فراموش نخواهيم كرد .

هميشه شاد و دل زنده باشي

نویسنده : ع.ب       زمستان 1394

photo 2015-11-22 18-52-22

photo 2015-11-22 18-52-48

photo 2015-11-22 18-50-46

خواندن 3838 دفعه آخرین ویرایش در جمعه, 31 فروردين 1397 ساعت 20:28

نظر دادن

لطفا نظرات خود را در کادر زیر وارد نمایید.